22 Aralık 2009 Salı

ALACAK KORKUSU, KREDİ SİGORTASINA İLGİYİ PATLATTI

Krizde ticari alacakların geri ödenmeme riski artınca KOBİ'lerin kredi sigortasına olan talebi arttı. İki yıldır ticari alacak sigortası alanında Türkiye'de hizmet veren Fransız sermayeli Coface Türkiye Genel Müdürü Belkıs Alpergun, 16 bin şirketin 4.7 milyar dolarlık ticari alacak riskini üstlendiklerini belirterek, "Kriz dönemlerinde işletmeler öncelikle banka borçlarını ödemeyi birinci plana alıyor. Piyasalara olan borçlar ise askıya alınıyor. Bu yüzden KOBİ'lerimiz geçmiş yıllara göre daha tedbirli davranarak olası risklerini sigortalatmayı tercih ediyor" dedi.Coface Türkiye'nin faaliyetlerine ilişkin kamuoyunu bilgilendirmek amacıyla İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında konuşan Belkıs Alpergun, krizin etkilerinin başladığı 2008 yılı son çeyreğinden bugüne kadar 750 şirkete ait toplam 41 milyon TL'lik hasar ödemesi yaptıklarını söyledi. Alpergun, özellikle inşaat ve tekstil sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin borçlarını ödemekte zorlandığına dikkat çekti.
SON AYLARDA DÜZELME VAR

Kriz öncesi ayda 15-17 arasında değişen hasarlı dosya sayısının, yani ticari alacaklarını ödemeyen şirket sayısının krizle birlikte hızla tırmanışa geçtiğini anlatan Belkıs Alpergun, "Ocak ayında en tepeye çıktık ve hasar sayısı aylık 100'ü buldu. Şubat ayında hafif aşağı indi. Mart ayından itibaren ise ciddi azalma gözleniyor. Kasım ayında 6 şirketin hasarını ödedik" diye konuştu.
KUR YÜKSELİNCE HASAR ARTIYOR

Şirketlerin kırılganlıklarını yakından takip ettiklerini anlatan Alpergun, "Biz, bir şirketin ticari borcunu ödeyemediği bilgisini gün ve gün izliyoruz. Kur yükseldiğinde, Türkiye'deki pek çok şirket ödeme güçlüğü içine giriyor. Kur düştüğünde ise azalıyor. Çünkü işletmelerin borç yükünde, yabancı para üzerinden borçlarının payı yüksek" dedi.
58 milyon şirketi izliyor
Türk şirketlerinin dünya ile entegre olmaları konusunda çok istekli olduğunu anlatan Coface Türkiye Genel Müdürü Belkıs Alpergun, şunları söyledi: "Özellikle KOBİ'ler sınırlarını aşmayı ve hızla ihracata yönelmeyi hedefliyor. Bunun için pazar ve iş yapılacak şirketle ilgili doğru bilgilere ulaşmak önemli. Reel sektöre bu anlamda da destek oluyoruz. Şu anda Türkiye'de 40 bin, dünyada ise 58 milyon şirketin bilgisini izliyoruz."

Ayfer ARSLAN

Hiç yorum yok: