22 Kasım 2010 Pazartesi

METLİFE, ALİCO'YU SATIN ALARAK TÜRKİYE PAZARINA GİRDİ, GÖZÜNÜ BİREYSEL EMEKLİLİĞE ÇEVİRDİ

ABD hükümeti tarafından batmaktan kurtarılan dev sigortacılık şirketi American International Group (AIG)'e ait hayat ve sağlık sigortası şirketi American Life Insurance'ı (Alico) kasım ayında 16.2 milyar dolara satın alan MetLife bu hamleyle Türkiye pazarına da adım atmış oldu. 22 yıldır Türkiye'de faaliyet gösteren Alico Türkiye Genel Müdürü Eric Clurfain, Türkiye'nin bölge ülkelerinde büyüme açısından anahtar bir ülke konumunda olduğunu vurgulayarak, "Türkiye pazarındaki hem organik büyüme fırsatlarını, hem de dışarıdaki büyüme fırsatlarını değerlendireceğiz" dedi.
Clurfain, bireysel emekliliğin de çok rekabetçi bir pazar olduğunu ve gelecekte değerlendirecekleri alanlardan biri olacağına dikkat çekerek uzun vadede BES alanında da yatırıma yeşil ışık yaktı.
American Life Hayat Sigorta (Alico) Türkiye Genel Müdürü Eric Clurfain, sorularımızı şöyle yanıtladı:
-MetLife'ın Alico'yu satın alması sonrası şirketin Türkiye ve bölge ülkelerinde büyüme planları ne olacak?
Birçok mikroekonomik, teknolojik, sosyal, ekonomik ve politik ortam göz önünde bulundurulduğunda Türkiye bizim için bölgede önemli bir anahtar büyüme ülkesi. Hayat sigortası sektörü göz önünde bulundurulduğunda ise penetrasyon oranı çok düşük: GSMH'nin binde üçü kadar. Öte yandan sektörün büyüme potansiyeli çok yüksek. Bu nedenle, Türkiye pazarındaki hem organik büyüme fırsatlarını hem de dışarıdaki büyüme fırsatlarını değerlendiriyoruz. Önceliklerimize ve hedeflerimize göre yatırım yapmayı planlıyoruz.
-Nasıl bir büyüme modeli izlenecek? Yeni satın almalar gündemde olacak mı?
Bir numaralı önceliğimiz Alico'yu MetLife'a entegre etmek ve müşterilerimize ve distribütörlerimize en iyi şekilde hizmet vermek. Bununla birlikte kurumsal iş hedef ve stratejilerimize uygun olabilecek potansiyel fırsatlara da açığız ve yakından takip ediyoruz.

YENİ MARKA METLIFE ALICO OLACAK
-American Life ismi değişecek mi?
Türkiye'deki yeni markamız Metlife Alico'dur. Son zamanlarda yaptığımız reklamlar ve ileride yapacaklarımız Metlife Alico adına olacak. Yasal ad olarak hala American Life'ı kullanmakla birlikte, müşterilerimiz bizi bundan sonra Metlife Alico olarak tanıyacak.

-Metlife küresel hayat sigortası ve personel sosyal yardım programları alanlarında uzman. Bu konudaki deneyimini Türkiye'ye taşıyacak mı?
Metlife ve Alico'nun uzmanlıklarının birleşkesi kesinlikle pazara yeni ürünler sunmamıza imkan sağlayacak. Yeni ürünlerimizi belirlerken ve pazara sunarken, pazarın ihtiyaçları, tüketici araştırmaları, ve ortaklarımızla işbirliği içerisinde olacağız. Gücümüzü Metlife ve Alico olarak birleştirmek yeni ürün geliştirme açısından bize en iyi uygulamaları sunacak. Çok yakında, eğitim ve hayatla ilgili iki benzersiz ve yenilikçi ürünler sunacağız ve bunlar gelecek birkaç ayda Türkiye'de de sunulacak.

EĞİTİM ÜRÜNLERİNE ODAKLANACAK
-Hangi branşlarda büyümeyi hedefliyorsunuz?
Pazarın içinde oransal olarak belirlediğimiz büyüme hedeflerimiz yok. Bizim hedefimiz yaptığımız işte en iyisi olmak. Her alanda hizmet veren birşirket olmak istemiyoruz. Her zaman, hizmet verdiği iş alanlarında kâr sağlamış, uzmanlaşmış bir hayat sigortası şirketi olduk. Hayat sigortası ve ferdi kaza üzerine uzmanlaşmış benzersiz şirketlerden biriyiz. Hayat sigortası, ferdi kaza içinde eğitim ürünleri üzerinde uzmanlaşacağız. Bu gerçekten yapmayı çok istediğimiz bir şey. Türkiye'de eğitimin çok önemli olduğunu biliyoruz. Bu bizim odaklanmak istediğimiz özel bir alan. Müşterilerimiz, brokerlarımız ve acentelerimiz için uzman yaşam sigortası şirketi olmaya devam edeceğiz.

KREDİLER HAYAT SİGORTASINI BÜYÜTTÜ
-Bireysel emeklilik sektörüne yatırım yapmayı planlıyor musunuz?
Türkiye'de bireysel emeklilik sahası çok kalabalık ve çok rekabetçi bir pazara sahip. Bu alanda başarılı olmak için geniş bir dağıtım ağı çok önemli ve başarı için ön koşul. Bu nedenle özel emeklilik alanındaki potansiyeli, ürünlerimiz ve dağıtım stratejimiz çerçevesinde değerlendirmeye devam edeceğiz. Ama bu alanı mutlaka değerlendireceğiz.

-Türk sigortacılık sektörü küresel ekonomik krizde daralma gösterdi. 2011 yılı için beklentileriniz nelerdir?
Benim bakış açıma göre hayat sigortası sektörü talep açısından gelecek yıl büyüyecek. 2009 yılında gördüğümüz geri çekilmeyi bu sene görmeyeceğiz. Krizden sonraki olumlu etkileri görmeye başladık bile. Hayat sigortası sektöründeki ana büyümenin çoğunu kredi bağlantılı hayat sigortası satışlar oluşturuyor. Ancak hem kendi başına hayat sigortasi hem de birikim ve risk ürünleri de bu büyümeye katkı sağlayacak.

Sektörün ne zaman patlayacağını merak ediyor

-Kaç yıldır Türkiye'desiniz ?
Neredeyse iki yıl oldu. Ocak ayında iki yıl olacak.

-Türk sigorta pazarında size en ilginç gelen şey nedir?
Türkiye pazarındaki en ilgi çekici şey şey pazarın çok küçük olması ve hayat sigortası pazarının sadece 1 milyar dolar değerinde olması. Bu rakam banka sigortası işini de kapsıyor ve 25'ten fazla şirket var pazarda. Bu nedenle rekabet ortamı var. Yerel ve uluslararası olmak üzere büyük oyuncular var ve paylaşılan pazar çok küçük. Açıkçası herkes bu potansiyelin patlamasını bekliyor. Bu nedenle Türkiye'de potansiyelin olup olmadığını değil, buradaki potansiyelin ne zaman patlayacağının önemli olduğunu düşünüyorum. Türkiye'deki durum çok rekabetçi ve çok kalabalık olduğu için ilginç bir pazara sahip. En iyi şirketler burada ama şimdiye kadar pazar göreceli olarak yavaş büyüdü. Bu pazarda çok yaratıcı, yenilikçi ve hızlı olmanız gerekiyor. Bu yüzden dağıtım kanalları ve ürünler açısından yaratıcı olmalıyız.

İstanbul çok fantastik!
Görevim dolayısıyla 6 değişik ülkede yaşadım. New york'dan sonra ikinci favori şehrim kesinlikle İstanbul. İstanbul halkını çok seviyorum, çok sıcakkanlı. Şehir çok fantastik... Panaroması, yemekleri harika. Fakat trafik çok zor. 5 tane farklı dil konuşuyorum ama Türkçe çok zor. Yavaş yavaş öğrenmeye çalışıyorum.

MetLife 60 ülkede 90 milyon müşteriye hizmet veriyor
American Life Hayat Sigorta A.Ş. (ALICO) Türkiye pazarında 22 yıldan bu yana faaliyet gösteriyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kayseri, Adana, Gaziantep ve İzmit'de temsilciliği bulunan şirket Türkiye pazarında bireysel ve grup hayat ve sağlık sigortaları ile ferdi kaza sigortaları alanında faaliyet gösteriyor. 300 tane acentesi bulunan şirket 2009 yılında 82.8 milyon TL'lik prim üretimi gerçekleştirdi.
Ayfer ARSLAN

Hiç yorum yok: