28 Ekim 2010 Perşembe

TÜKETİCİ GÜVENİ GİDEREK ARTIYOR

Jones Lang Laselle tarafından hazırlanan "Türkiye Gayrimenkul Piyasası 2010 Yılı Üçüncü Çeyrek” raporunda; ekonomik büyümenin getirdiği olumlu havanın etkisiyle, 2009 yılının son çeyreğinden itibaren artmaya başlayan tüketici güven endeksinin Temmuz 2010’da yüzde 87.5 oranında gerçekleşerek kriz öncesi seviyelere yaklaştığı kaydedildi. Tüketici algısındaki olumlu değişimin etkisi ile perakende cirolarında artış gözlendiğini belirten raporda; 2010 yılı Ocak-Haziran döneminde, gıda dışı perakende cirolarında 2009’un aynı dönemine oranla yüzde 13’lük bir büyüme gerçekleştiği belirtildi.
2010 yılının üçüncü çeyreğinde Türkiye’deki perakende, ofis, lojistik ve otel piyasalarını değerlendiren “Jones Lang LaSalle Türkiye Gayrimenkul Piyasası 2010 Yılı Üçüncü Çeyrek” raporundan bazı satırbaşları şöyle:
· Tüketici güveni ve perakendeci talebi yükselişe geçti. Uluslararası ve yerel markalar genişlemeye devam ederken, ciro artış oranları kriz öncesi seviyelere yaklaştı.
· Perakende ve ofis piyasasında, birincil kira oranları henüz kriz öncesi seviyelere gelemese de 2011 yılında kira oranlarında artış bekleniyor.
· Otelcilik sektöründe oda başına düşen gelirdeki artış, pek çok Avrupa ülkesini geride bıraktı, özelllikle lüks segmenlerde oda başına düşen gelirlerdeki % 25 artış gerçekleşti.
· Türkiye’nin yüksek büyüme hedefleri ve demografik avantajı küresel yatırım fonlarının ve diğer yatırımcıların piyasaya olan inançlarını yükseltti.
· 2010 yılının son çeyreğinde, diğer piyasalarda yatırım işlemi gerçekleşme olasılığının düşüklüğüne rağmen, ofis piyasasında bu olasılık daha yüksek gözüküyor. 2011 yılında yatırım piyasasının, küresel yatırımcılar ve piyasadaki aktif yerel yatırımcılarla birlikte hareket kazanması bekleniyor.

Hiç yorum yok: