MasterCard tarafından Türkiye’nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde, 1000 kişi üzerinde Yöntem Araştırma Şirketi’ne yaptırılan MasterIndex araştırması Ramazan ayının aylık harcamalar üzerindeki etkisini ölçümledi. Ortaya çıkan sonuçlara göre, Türk halkının yüzde 41’i Ramazan ayı nedeniyle aylık harcamalarında artış yaşadığını belirtiyor. Yüzde 51 harcamalarında bir değişiklik olmadığını belirtirken, yüzde 8’lik bir kesim harcamalarının azaldığını dile getiriyor.
EN FAZLA MARKETLERDE HARCADIK
MasterIndex araştırması Ramazan ayında gerçekleştirilen harcamaların dağılımında yaşanan değişiklikleri de araştırdı. Alınan yanıtlara göre en fazla değişim süpermarket- bakkal harcamalarında. Süpermarket-bakkal harcamaları Ramazan ayında yüzde 40’lık net artış gösterdi. Bu kalemi yüzde 9’luk net artışla giyim, yüzde 8’lik artışla cep telefonu giderleri izledi. Sinema, konser, eğlence, otel ve konaklama giderleri ise azaldı.
2 Eylül 2010 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder