1 Eylül 2010 Çarşamba

GRAMEEN JAMEEL'DEN YOKSULLARA 5 MİLYON $'LIK DESTEK


Grameen Jameel’in, Türkiye’nin lider mikrofinans kuruluşları TİSVA Türkiye Grameen Mikrokredi Programı(TGMP) ve Maya-Mikro Ekonomik Destek İşletmesi ile yaptığı anlaşma çerçevesinde, temel sosyal olanaklardan yoksun 16 bin aileye ulaşılması ve destek verilmesi hedefleniyor.
Grameen-Jameel, bugüne kadar Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da yaşayan ve temel sosyal olanaklardan yoksun 500 bin aileye ulaşarak dokuz bölge ülkesinde birlikte çalıştığı mikrofinans kuruluşlarına 47 milyon doların üzerinde mali destek sağladı.

10 BİN KİŞİYE 500 BİN DOLAR ACİL YARDIM
Grameen-Jameel, ortaklık anlaşması kapsamında, TİSVA Türkiye Grameen Mikrokredi Programı’na 2.6 milyon dolar kredi ve teknik yardım desteği verecek. Türkiye’nin bütün bölgelerinde yaşayan temel sosyal olanaklardan yoksun 10 bin kişiye 500 bin dolar acil yardım hedefleniyor. Grameen-Jameel, ortaklık imzaladığı Maya-Mikro Ekonomik Destek İşletmesi’ne ise 1.7 milyon dolar kredi ve teknik yardım desteğinin yanı sıra, İstanbul ve İzmit bölgelerinde yaşayan temel sosyal olanaklardan yoksun 6 bin kişi için 300 bin dolar acil yardım sağlayacak. Türkiye Grameen Mikrokredi Programı ve MAYA’ya aktarılacak 5 milyon doların üzerinde mali destek ve teknik yardım, Türkiye’de yoksulluk oranını düşürmeyi amaçlıyor.

80 MİLYON KİŞİYE ULAŞMAYI HEDEFLİYOR
Grameen-Jameel, yoksulluğun önemli bir sorun olmaya devam ettiği Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da mikrofinans, mali hizmetlere erişmelerini sağlayarak günlük 2 dolardan daha az bir gelirle yaşayan 80 milyonu aşkın kişiye ulaşmayı hedefliyor.

Hiç yorum yok: