15 Mayıs 2009 Cuma

FAİZLER DÜŞÜYOR, PARAMI NEREYE YATIRAYIM?

Tek haneye gerileyen faizlerle birlikte mevduat eski cazibesini kaybederken, "Paramı nereye yatırayım" sorusu son zamanlarda sıkça soruluyor. Biz de bu soruyu, A Yatırım Genel Müdürü Metin Ayışık'a yönelttik. Tabii ki, bu sorunun tek bir yanıtı yok. Tasarruf sahiplerinin risk algılarına göre tercihler ve öneriler değişiyor. İşte, gayrimenkul, borsa, döviz ve faizin yıl sonuna kadarki yol haritası:
BORSA:21 binlerden başlayıp 35 binlere uzanan yükseliş durdu. Dünyaya baktığınız zaman yurtdışı piyasalardan çok ciddi etkileniyoruz. İlk dönemin bittiğini düşünüyorum. Dipi bulduk. Bundan sonra kar realizasyonları gelecek. Yılın son çeyreğine kadar devam edecek. Son çeyrekte bir hareket başlayabilir. Ama kısacası; bu dönemde daha temkinli olunması gerekiyor. Şu an için borsada alım önermiyorum. Bilanço dönemi, fiyatlar gevşer. Kar realizasyonlarının bitmesini beklemek lazım. Yatırımı düşünenler yılın son çeyreğini beklesin. Yıl sonunda tahminim; endeks 35 bini geçebilir. 2010 yılında borsanın yeniden yıldızı parlayacak.
GAYRİMENKUL: Durgunluk nedeniyle gayrimenkul fiyatları da çok ciddi geriye geldi. Merkezi yerlerde konut fiyatları yüzde 5 ile yüzde 10 arasında ucuzladı. Önemli bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Yatırım açısından bakıldığında tekrar bu piyasaların kıpırdanmaya başladığını düşünüyorum.
DÖVİZ: Orada bir bantın içine girdiğimizi düşünüyorum. Yıl sonuna kadar dolar kurunun 1.50-1.65 arasında bir bantta kalacağını düşünüyorum. Bundan sonra doların 1.80 liraya fırlaması gibi çok büyük hareketler olmayacaktır. Dövizin yatırım yapılmasını tavsiye etmiyorum. Artık orada daha durağan bir döneme girilecektir. IMF anlaşmasının gerçeklemesi kuru daha da aşağı çekecektir.
FAİZ: Ne kadar faizler düşüyor, cazibesini kaybediyor da desek fazla riske girmek istemeyenler için cazip olabilir. Faizde, kar marjları daralıyor ama bir taraftan da enflasyon düşüyor. "Riske girmek istemiyorum" diyenler mevduat, bono ve tahvili düşünebilir. Çünkü az da olsa kar marjı var.
Ayfer ARSLAN-AKŞAM GAZETESİ

Hiç yorum yok: