Bankalar arasında yıl sonunun yaklaşmasıyla birlikte bir taraftan kurumsal bir taraftan bireysel kredilerde rekabet yoğunlaştı. Özellikle bireysel kredilerde dikkati çeken bu rekabet tüketiciyi bezdirirken, bankalar ellerindeki likiditeyi satmak için 'En uygun faiz oranı bizde", "Şimdi harca, 2 ay sonra öde", "Artı 5 taksit veya 3 ay öteleme" gibi cazip kampanyalarla müşterilerini kredi kullanmaya çağırıyor.
Bankacılık sektörüne göre kredilerde artan rekabet yıl sonu bilanço kapama dönemi olmasından kaynaklanıyor. Sektör yetkililerinin üzerinde birleştiği ortak görüş ise şöyle: "Bankaların ellerinde likidite, para bol. Her banka yılı iyi rakamlarla kapatmak için kredi portföyünü büyütmek istiyor. Gelecek yıl kar marjlarının daralacağı beklentisiyle ellerindeki parayı satma telaşındalar."
ŞUBELER HEDEF TUTTURMA PEŞİNDE
Bireysel kredilerde rekabetin yoğunlaşmasının normal olduğunu belirten Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Aykut Demiray, şunları söyledi: "Bu tamamen talebin karşılanması veya bankaların büyüme arzusundan kaynaklanıyor. Suni veya makyajlama gibi bir amaç sözkonusu değil. Tabii en önemlisi sektörde 'marjlar daralıyor, hacimleri artıralım' konusu var. Şubelere pazarlama ekiplerine verilen yılsonu hedefleri var. Bunu doldurma çabaları da rekabette etkili. Ancak unutmamak gerekir ki; bankacılık hesap işidir, risk yönetimi işidir. Türkiye bankacılık faaliyetlerinin genel olarak nüfusa olan penatrasyon oranı düşük bir ülke. Hala kredilerde büyüyecek, gidilecek çok yer var. Ama tedbiri elden bırakmamak gerekiyor."
İndirim fırsatlarını kaçırmayın
Akbank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge:
“Yeni yıla nakit sıkıntısından kurtulup hafifleyerek girmek isteyen müşterilerimizin yılsonuna doğru kredi taleplerinde artış gözlemliyoruz. Yeni yıl alışverişi, tatil planları ve her dönem gündemde olan nakit ihtiyacı bu artışın arkasında öne çıkan sebepler. Diğer yandan, bankalar gözüyle bakacak olursak, tüm bankalar da kredi hacminde büyüme hedefleri doğrultusunda indirimli teklifleri yılsonunda daha aktif sunmaya başlıyor. Sonuç olarak artan müşteri talebi ile birleşen finansal ortam müşterilerimiz için yılsonunda son derece cazip kredi alternatiflerinin doğmasına yol açıyor. O nedenle bizim tavsiyemiz nakit ihtiyacında olan müşterilerimizin yılsonu indirim fırsatını kaçırmamaları yönünde."
Yıl sonu rakamlarını düzeltme çabası var
*Şekerbank Genel Müdür Yardımcısı Abdurrahman Özciğer:
"Normal bankacılık faaliyetleri içerisinde bizler sağladığımız kaynakları çeşitli kesimlere kredi olarak yansıtmaya çalışıyoruz. Orada sağlanan rekabet bireysel rekabet dünyasında zaten var. Genelde aralık aylarında özelikle sene sonu rakamları oluşacağı için daha yoğun kampanyalar düzenlenebiliyor. Normal bankacılık faaliyetlerinde aralık ayının getirdiği ivmelenme var. Bireysel tarafta biz bankalar olarak ekonominin gelişmesine dönük tüketicilerin finansman ihtiyaçlarını karşılamak zorundayız. Ama ekonomik dengeleri kırıp dökmeden MB politikaları çerçevesinde gidilmeli. Önümüzdeki dönemde rekabet devam edecek. Ancak kredi tahsis politikası önem kazanacak."
Herkes bilançosuna artı yazmak istiyor
*Anadolubank Genel Müdür Yardımcısı Recep Atakan:
"Kredi kart hacramalarına bakın. Bayram, okulların açılma dönemi ve yılbaşı öncesinde tüketici harcamaları artar. Kredi pastası hızlı büyür. Bu dönemde bankalar icin doğru dürüst kar marjı olduğunu düşündüğüm tek kredi türü tüketici kredisi. Konut kredisi ve ticari kredilerde marjlar daha da daraldı. Herkes tüketici kredisi eğilimli gidiyor. O yüzden bankalar çeşitli kampanyalarla tüketici talebini karşılayıp bilançosuna artı yazmış olacak. Tüketici kredileri genelde bir yıl veya iki yıl vadeli olduğu için değişen faiz eğrisinden zarar görmeyecekler."
17 Aralık 2010 Cuma
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
1 yorum:
Evet Nehir'in babası da evde bunları anlatıyor:)
Yorum Gönder