16 Aralık 2010 Perşembe

ENGELSİZ BANKACILIĞA STANDART GELİYOR

Türkiye Bankalar Birliği (TBB) bedensel engellilere sunulan bankacılık hizmetlerinin standart hale getirilmesi konusunda kolları sıvadı. TBB'nin üye bankalara yazı göndererek bu konudaki çalışmalarını ve görüşlerini sorduğunu açıklayan Yapı Kredi Bankası Alternatif Dağıtım Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, Devlet Bakanı Ali Babacan'ın da bu çalışmaları desteklediğini söyledi. Yapı Kredi'nin alternatif dağıtım kanallarında yaptığı yenilikleri anlatmak amacıyla İstanbul'da ekonomi basını ile bir araya gelen Yakup Doğan, TBB'nin bedensel engelliler için bankacılık hizmetinin standart hale getirilmesi için bir çalışma başlattığını ve bunun 2013 yılı sonuna kadar uyumlaştırılabileceğini dile getirdi.
TBB'nin yürüttüğü çalışmaların detayı hakkında bilgi veren Doğan, şunları söyledi: "Türkiye Bankalar Birliği ve ilgili bakanlık, bu işin standart hale gelmesi için çalışmaya başladılar. Ekim ayında bütün bankalara engelli müşterilere ne gibi hizmetler sunuldu diye yazı gönderildi. Daha sonra Bankalar Birliği, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'ı ziyaret etti ve konuyu görüştü. Bunun standart çalışması uzun sürer. Ayrıca çalışma yapılmasına dair kararın BDDK'ya gitmesi gerekiyor. Önümüzdeki senenin sonuna kadar süreç devam eder. Ondan sonra da uyumlaştırılması için 2 yıl gibi bir süre verilir. Bu çalışmalar sonucunda minimum standartlar mutlaka gelecektir''

3 YILDA 2 BİN ENGELLİYE ULAŞTI
Yapı Kredi olarak 3 yıldır engelsiz bankacılık projesi üzerinde çalıştıklarını anlatan Doğan, görme engelliler için kabartmayla ATM'yi fark etmelerini sağladıklarını ve kulaklık ile tüm yönlendirmelerin özel alfabeyle gerçekleştirildiğini aktardı. Her ilde bir ATM'yi görme engelli vatandaşların kullanacağı şekilde ayarladıklarını belirten Doğan, "İstanbul'da en az 10-12 noktada bu şekilde ATM kuracağız. Hedefimiz Yapı Kredi'nin 2 bin 500 noktadaki ATM'sine bedensel engellilere yönelik belli standartlar getirmek" dedi. YKB olarak 3 yılda 2 bin civarında engelli müşteriye ulaştıklarını kaydeden Doğan, "Finansal hiçbir beklentimiz yok. Biz buna sosyal sorumluluk projesi olarak bakıyoruz" diye konuştu.

İlham kaynağı 'müşterisi' oldu
Engelsiz bankacılık projesine bir müşterinin çağrı merkezini aramasıyla başladıklarına ifade eden Yakup Doğan, projeye ilham veren hikayeyi şöyle özetledi: ''Müşteri temsilcisi müşterinin ne söylemek istediğini anlayamadı. Sonradan müşterinin kartını kaybettiğini öğrendik. O zaman böyle insanların bankacılık ihtiyaçlarına cevap verebilecek hizmetlerimizin olmadığını gördük ve işitme engellilerle ilgili dernekle irtibata geçtik. İşitme engellilerin, internetten chat uygulamasının en çok sevdikleri uygulama olduğunu öğrendik. Şu anda Yapı Kredi'de internet bankacılığına girdiğiniz zaman işitme engelli butonu var. Bu işaretlendiğinde sistem işitme engelli olduğunu kaydediy

Hiç yorum yok: