2 Ocak 2010 Cumartesi

DEBENHAMS'IN 200'E 100 TL HEDİYE KANDIRMACASI!

Bugüne kadar hep bankaların yaptığı yanlış uygulamalar tüketiciler tarafından şikayet konusu olmuştur. 0'lı faiz aldatmacaları, astarı yüzünden pahalıya gelen krediler, yüksek komisyon ve ücretler hep bilinen konular... Ancak perakende sektörü de o kadar masum değil.
Özellikle indirim dönemlerinde şöyle bir alışveriş merkezlerini gezin, ne dediğimi anlayacaksınız.
Aslında, bugün anlatmak istediğim konu başka. Debenhams'ın "Her 200 liralık alışverişe anında 100 TL hediye" kampanyasından (Aslında kandırmaca desem daha doğru olur!) söz etmek istiyorum.
Önce şu sorunun yanıtını verelim: "Her 200 liralık alışverişe anında 100 TL hediye ne demek?"
Aslında yanıtı basit: 200 liralık alışveriş yapacaksınız. Daha sonra da bu alışverişe karşılık size 100 liralık alışveriş veya indirim imkanı sunacaklar.
Hemen hemen çoğu kimse bu kampanyayı böyle algıladı. Ben de aynı şekilde algılayarak yaklaşık bir hafta önce yılbaşı alışverişimi Debenhams'dan yaptım.
Sıra ödemeye gelince, kasada 500 liralık harcamama karşılık sadece 100 liralık indirim alınca doğal alarak görevliye, kampanyayı hatırlatarak indirimin 200 lira olması gerektiğini söyledim. O da bana, "Hayır bir yanlışlık yok. 200 lira için alışverişinizi 600 liraya tamamlamanız gerekiyor" yanıtını verdi.
Anlaşılan kasaya gelene kadar 200 liralık alışveriş limiti, 300 liraya çıkmıştı. O an için yanlış anladığımı varsayarak konunun üzerinde durmadım.
Ancak daha sonra çevremden de aynı şekilde tepkiler gelince, bu sefer Müşteri Hizmetleri'ni aradım. Oradaki görevlinin yanıtı ise daha ilginçti: "Evet doğru, 200 liralık alışverişe 100 lira hediye veriyoruz. Ama toplam 300 lira harcayacaksınız. Bunun 200 lirasını siz ödüyorsunuz, 100 lirasını biz size hediye ediyoruz."
Maalesef hala anlayabilmiş değilim. Sanırım beynim artık kısa devre yaptı!
200 liralık alışverişe 100 TL hediye, bir anda nasıl 300 liralık alışverişe 100 TL hediyeye dönüştü?
Anlaşılan burada bir okus pokus durumu var:)) Sihirbazlar nasıl göz algılaması ile oynuyorsa, perakendeciler de beyin algımızla oynuyor!

Hiç yorum yok: