Almanya'nın ikinci en büyük sigorta grubu Ergo, gözünü Asya'ya dikti.Yaklaşık üç yıl önce İsviçre Sigorta'yı satın alarak Türk sigorta pazarına adım atan Ergo Grubu Türkiye'de yeni satın almalara yeşil ışık yakarken,Tayland, Filipinler, Endonezya, Vietnam ve Malezya'da da satın alacak şirket arıyor. Türkiye'de şu ana kadar 300 milyon euro'luk yatırım yaptıklarını açıklayan Ergo Sigorta Grubu Uluslararası Operasyonlar Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Jochen Messemer, "Türkiye'de işimizi geliştirecek iyi bir fırsat olursa değerlendiririz. Özellikle farklı dağıtım kanalı olmasını tercih ederiz. Türkiye'de banka aracılığıyla satış yapmıyoruz. Avrupa'da bankasürans yapıyoruz. Türkiye'de de bu alanda satış kanalımızı geliştirmek istiyoruz. Orta büyüklükte, 200-400 milyon euro'luk piyasa büyüklüğünde bir şirketi alabiliriz" dedi.
Ergo Grubu'nun faaliyetlerini tanıtmak amacıyla 12 Ocak'ta merkezi Düsseldorf'da bir basın toplantısı düzenleyen Ergo Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Torsten Oletzky, Uluslararası Operasyonlar Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Jochen Messemer ve Ergoİsviçre Grup şirketleri CEO'su Akın Kozanoğlu 2010 hedeflerini ve yatırım planlarını paylaştı.
BORSADAN ÇIKIP MARKALARI BİRLEŞTİRECEK
Oletzky, yaklaşık 8 milyar euro'luk piyasa değeri bulunan Ergo grubunun prim üretiminin yüzde 25'inin uluslararası faaliyetlerden, yüzde 75'inin Almanya'dan geldiğini söyledi. Ergo Grubu'nun yüzde 99 hissesinin Münih Re'ye ait olduğunu belirten Oletzky, "Yüzde 0.03'ü ise Almanya'da borsada işlem görüyor. Grubun mayıstaki genel kurulunda borsadaki hisselerinin alınması gündeme gelecek" dedi. Oletzky, "Grubun Almanya'da faaliyette bulunduğu KarstadtQeelle, Hamburg-Mannheimer ve Victoria markalarını 16 Ocak itibariyle 'Ergo' markası altında birleştiriyoruz" derken, Ergo Türkiye Şirketler Grubu CEO'su Akın Kozanoğlu da, Türkiye'de de bu yıl içinde Ergoİsviçre'nin isminin 'Ergo' olarak değiştirileceğini ekledi.
TÜRKİYE, KÖPRÜ GÖREVİ GÖRECEK
Jochen Messemer de, Türkiye'nin Ergo Grubu açısından önemine işaret ederek şunları söyledi:"Yurtdışı faaliyetlerimizi yüzde 8-12 büyütmek istiyoruz. Türkiye, Avusturya, Polonya ve Belçika bizim için önemli pazarlar. Coğrafi olarak eski Sovyet Cumhuriyetleri'ne yakınlığı düşünüldüğünde Türkiye'de güçlü olmak bizim için çok önemli. Türkiye bizim için bir merkez görevi görecek. Bu merkezden faaliyetlerimizi güçlendireceğiz. Örneğin, Avusturya Doğu Avrupa ülkelerinde gelişmemizde önemli oldu. Türkiye'de bu şekilde stratejik konumu nedeniyle Güney Avrupa'da köprü görevi görecek."
ÜÇ BÜYÜKLERE SPONSOR OLACAK
Dr. Torsten Oletzky, Almanya'da futbol takımlarına verdikleri destekle bilinen Ergo Grubu'nun Türkiye'de de benzeri çalışmalarının olup olmayacağı sorusuna "Schalke'yi destekledik. Başka kulüplere de yatırımlar yapıyoruz. Almanya ulusal hentbol takımı sponsoruyuz. Ama Türkiye'ye Akın Kozanoğlu karar verecek. Schalke'ye destek olursanız Dortmund taraftarına ürün satmanız zorlaşıyor. Beşiktaş'a sponsor olursanız Galatasaraylılar buna nasıl bakar bilmiyorum" yanıtını verirken, Kozanoğlu ise , "Büyüklere sponsor olacaksanız hepsine olmak lazım. Bunun üzerinde de çalışıyoruz" yanıtını verdi.
Ayfer ARSLAN
15 Ocak 2010 Cuma
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder