4 Haziran 2009 Perşembe

İŞSİZ FİNANSÇILAR ŞİMDİ NE YAPIYOR?

İşsiz kalan tepe yöneticiler ’ikinci bahar’larını yaşıyor. Çalışırken yapamadıklarına zaman ayırıyorlar. Kimi kriz deneyimlerini anlatan seminerler verirken, kimisi dinlenmeyi tercih ediyor. Tabii bu arada da en kısa sürede yeni bir işte çalışmayı da hayal ediyorlar.
YAPI Kredi Faktoring eski Genel Müdürü Galip Gürsoy, motosiklet ve yelkene zaman ayırırken, Yapı Kredi Leasing eski Genel Müdürü Yavuz Sarıyıldız fotoğraf sergisi açma hazırlığında. Morgan Stanley Türkiye eski Genel Müdürü Kaan Sarıaydın kriz seminerleri verirken, New Life Sigorta eski CEO’su Tansel Birol, bol bol İstanbul’u geziyor. Nurus’tan ayrılan Genel Müdür Yardımcısı Ersin Şenkaya yelken ve saksafona vakit ayırıyor.İşsiz günlerim çalışma hayatımdan yoğun geçiyor
YAPI Kredi Faktoring eski Genel Müdürü Galip Gürsoy, Mart 2009’da görevinden ayrılmış. 29 yıllık bankacı. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu. Eşi de işsiz olan Gürsoy’un oğlu bankada çalışıyor. İşten ayrılmasının ardından seyahate çıkmış. Şimdilerde işadamlarından oluşan grubuyla Marmara Bölgesi’nde motosiklet turları düzenliyor. Yelkencilik yapıyor, Kalamış’ta bisiklete biniyor. Yaz aylarını ise Çeşme’de geçirmeyi planlıyor. Dinlendikten sonra yeniden iş hayatına dönmeyi planlıyor.Hayatımı değiştirme fırsatı dedi, kriz seminerleri vermeye başladı
MORGAN Stanley Türkiye eski Genel Müdürü Kaan Sarıaydın, Ocak 2009’da işten ayrılmış. İşten ayrılmasını ’Hayatını değiştirmek için fırsat’ olarak görmüş. Yakın çevresindeki herkes yıllardır istediğini yapmasını ve Tibet’e gitmesini önermiş, ancak gitmemiş. Sarıaydın Anadolu’ya giderek sivil toplum kuruluşlarına, işadamlarına, akademisyenlere, şirket yöneticilerine kriz seminerleri vermeye başlamış. Sarıaydın, "Kriz neye gebe, Türkiye’yi nasıl etkileyecek, bunları anlatıyorum" diyor.İş bulana kadar adım adım İstanbul’u dolaşacağım
NEW Life Sigorta eski CEO’su Tansel Birol, Ocak 2009’da işten ayrılmış. İş hayatının son üç yılını New Life Sigorta’nın kurucu Genel Müdürü ve CEO’su olarak geçirmiş. Kriz nedeniyle alınan önlemlerin çoğuna karşı çıkmış ve kararlar uygulamaya konulunca ’O zaman beni işten çıkarın’ demiş. İş bulmak için kendisine 12 ay veren Birol, iş bulana kadar da İstanbul’un tadını çıkarmaya karar vermiş. Adım adım İstanbul’u keşfediyor.Yelken ve Latin dansı yapıyorum, saksafon çalmayı öğreniyorum
NURUS Yurtiçi Satıştan Sorumlu eski Genel Müdürü Ersin Şenkaya, Nisan 2009’da kriz nedeniyle işten ayrılmış. Nurus’tan ayrılmasını "Yeni bir hayatın başlangıcı olarak görüyorum" diye değerlendiriyor. İş görüşmeleri yapıyor ama günlerini Bodrum’da geçiriyor. Denize çok düşkün olduğunu söyleyen Şenkaya, yelken yapıyor, gezilere ve yarışlara katılıyor. Latin danslarının yapıldığı özel geceler düzenliyor. DJ’lik yapıyor. Altı aydır da saksafon çalmak için ders alıyor. Çince öğrenmeye çalışıyor ve tenis oynuyor.Evin tüm tamiratlarını yaptım, esnaf lokantalarını keşfettim
TÜRK Ekonomi Bankası (TEB) eski Koordinatör CEO’su Mehmet Çınar, Ağustos 2008’den beri işsiz. 1982 yılından beri finans sektöründe çalışan Çınar, 17 yaşındaki kızı ve eşi ile daha çok vakit geçirdiğini söylüyor. Kızıyla Hindistan, Nepal, Uzakdoğu, Hong Kong gibi uzun seyahatlere çıkmış. Eşiyle İstanbul’u, esnaf lokantalarını keşfediyor. Çalışırken gidemediği yerlere gidiyor. "Krizin başlangıcında ayrılmanın bir avantajı oldu, stres yaşamadım" diyor.Fotoğrafa da zaman ayıracağım stresli hayatıma dönmeyeceğim
YAPI Kredi Leasing eski Genel Müdürü Yavuz Sarıyıldız, Şubat 2009’dan işten ayrılmış. Hacettepe Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu Sarıyıldız, işsiz kalma sürecini şöyle özetliyor: "Son bir yıl istekle çalışmadım. Ayrılma isteğimle, kurumun ki birleşince tatlı bir vedalaşma oldu. Ayrılacağımı bir yıldır dile getiriyordum, onlar da yeni organizasyonda yer vermediler." Sarıyıldız, şimdi profesyonel olarak fotoğrafçılıkla ilgileniyor. İzlenimleriyle birlikte fotoğrafları dergilerde yayımlanıyor. Van’ın bir köyünde, sadece köylüler için bir sergi açacak.
Tempo Dergisi

Hiç yorum yok: