Üçüncü nesil mobil haberleşme sistemine geçilmesinin ardından bankalar da 3G yatırımlarına başladı. Garanti ve İş Bankası’nın yanı sıra Akbank da görüntülü telefon bankacılığına start verdi.
Akbank Genel Müdür Vekili Hakan Binbaşgil, 31 Temmuz 2009 tarihi ibariyle görüntülü call center hizmetini başlattıklarını açıkladı. “3G bize yepyeni bir kulvar açıyor” diyen Binbaşgil, “Artık cep telefonunun bir banka şubesinden hiçbir farkı kalmadı” dedi.
YÜZ YÜZE GÖRÜŞME
Görüntülü telefon bankacılığının işleyişine ilişkin bilgi veren Binbaşgil, “Müşterilerimiz cep telefonlarından görüntülü aramayı seçip 444 25 25 no’lu Akbank şubesini aradıklarında görüntülü işlem menüsü üzerinden işlem yapabilecek. Müşteri temsilcilerimize görüntülü bağlanabilecek. İsterlerse Akbank internet şubesine dizüstü bilgisayarlarından da mobil internet ile hızlı bir şek,ilde erişebilirler” diye konuştu.
İŞİTME ENGELLİLER DE UNUTULMADI
Bütün operatörlere hizmet verecek kapasitede olduklarını ifade eden Binbaşgil, “Elinde 3G cep telefonu olan tüm müşterilerimiz hizmet aldıkları operatörlerin hazır olması durumunda bizden telefonları üzerinden görüntülü hizmet alabilecekler” dedi. İşitme engellilerle de alakalı bir proje üzerinde çalıştıklarını ifade eden Binbaşgil, Call Center’da 1000’e yakın elemanımız var. İşitme engellileri de unutmadık. İşaret dili kullanan özel bir ekip oluşturacağız. Bu hizmeti en kısa zamanda hayata geçireceğiz” dedi.
EN YAKIN ŞUBEYİ GÖSTERECEK
Türkiye’nin genç bir nüfusu olduğunu dile getiren Binbaşgil, “Teknolojiye yatkın b,ir nüfus. Teknoloji kullanmaya zamanı kısıtlı olan bir kesim var. Bütün bu koşullar Akbank’ın müşteri kazanması önemli” dedi. İnovasyonun bankacılıkta sonu olmayan bir alan olduğunu bu yüzden de teknolojik yeniliklere önem verdiklerini belirten Binbaşgil, “3G bize teknolojik açılımlar yaratıyor” dedi. Müşteri odaklı bir banka olduklarını belirten Binbaşgil 3G’nin sunduğu teknolojik yeniliklerle bankacılığın bu alanda çok yol alacağını ve banka müşterisinin hayal edemeyeceği oranda yeni hizmetlere 3G üzerinden ulaşabileceğini söyledi. Call Center’da başladıları hizmeti örnek gözteren Binbaşgil bankanın 444 25 25 numaralı call center’ı üzerinden hizmet alan müşterilerini cep internet üzerinden mobil bankacılık hizmetlerinden daha hızlı yararlanacağını kaydetti. Binbaşgil, “Bulunduğunuz yerde Akbank’ın en yakın ATM ve şubelerini sorguladığınız zaman karşınıza bir harita çıkacak. Bütün şube ve ATM’leri buradan görerfek kolayca ulaşabileceksiniz” dedi.
DOLARI, FAİZİ SİMGE'YE SORUN
Akbank 3G ile birlikte Simge adlı sanal bir karakter yarattı. Sanal karakterin günlük piyasa yorumlarını okuduğu bir uygulama geliştirdiklerini açıklayan Binbaşgil, şöyle konuştu: “Bankanın internet sitesine bağlandığınızda artık karşısına metinler gelmeyecek. O metinleri ilgilendiğiniz tuşa bastığınızda Simge seslendirecek. Bu şekilde o uzun metinleri okumanıza gerek kalmayacak. Müşteriyi rutin işlemler için ne kadar bu interaktif yola yönlendirirsek daha katma değerli işlemler yapılmasını sağlayabiliriz.”
Ayfer ARSLAN-AKŞAM GAZETESİ
2 Ağustos 2009 Pazar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder