30 Ağustos 2009 Pazar

BANKALAR, ARTIK 'POS'TAN MÜŞTERİYE SESLENECEK

Ödeme noktası olarak bilinen POS (Point of Sale)'lar artık reklam mecrası oldu. Bankalara ve üye işyerlerine reklam-tanıtım yapma imkanı sunan yeni nesil POS cihazları, artık sadece görüntülü değil, sesli de olacak. Hem görüntülü, hem sesli POS cihazını geliştiren Fransız Ingenico Türkiye Genel Müdürü Alpay Sidal, "MP3 ses kutusu sayesinde, kasadaki POS'tan reklam müziği de yükselecek. Ödeme sırasında POS müşteriyi tanıyacak, örneğin doğum gününü sesli olarak kutlayıp, hemen alışverişte kullanabileceği puan hediye edecek" dedi. Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerine göre, Türkiye'de yaklaşık 1.7 milyon adet POS cihazı bulunuyor. Pazarda yüzde 54 paya sahip olduklarını belirten Alpay Sidal, Ingenico olarak yeni teknolojiyi Türkiye'de geliştirdiklerini ve bunu diğer ülkelere de yaygınlaşlaştıracaklarını açıkladı.
KASADA İNDİRİM ÇEKİ

POS terminallerinin günümüzde tüketiciye doğrudan ulaşmakta önemli bir mecra haline geldiğini anlatan Sidal, yeni cihazların perakende sektörüne ve tüketicilere sağlayacağı yararları şöyle aktardı:"Yeni nesil POS cihazları, hızları, hafıza kapasiteleri, grafik ekranları, video oynatabilme gibi özellikleri bankalara, üye işyerlerine ve diğer reklam verenlere reklam ve tanıtım yapma imkanı sunuyor. Alışverişini tamamlayıp kasaya gelen müşteri, satın aldığı ürünler kasadan geçerken, POS terminali üzerinde dönen reklam filmlerini izleyebiliyor. Bunun yanında kişiye özel kampanyalar oluşturularak, anında indirim, hediye çeki gibi promosyonlarla müşterinin tekrar alışverişe dönmesi sağlanabiliyor. Artık müşteri, kasada ödeme sırası beklerken, POS’ta izlediği reklamdan anında puan kazanıp bunu alışverişte kullanabilecek."
İLK GARANTİ KULLANDI

Sidal, yeni sistem POS'lar ile müşteriye sürprizler yapılabileceğine de işaret ederek şu örneği verdi: "Ödeme sırasında POS müşteriyi tanıyacak, örneğin doğum gününü sesli olarak kutlayıp, hemen alışverişte kullanabileceği puan hediye etmesi gibi sürprizlerle de karşılaşacak. Bu uygulamadan, bankaların yanı sıra, farklı markalar ve üye işyerleri de yararlanacak. Renkli ekranları ve reklam uygulamaları nedeniyle diğer POS’lara göre daha geniş ekranlı olan yeni POS’lar, sadakat kartı olan zincir mağazaların çapraz satış kampanyaları için de avantaj yaratacak. Benzer bir sistem ilk kez, Garanti Bankası tarafından, Rock’n Coke’taki temassız kartla ödeme uygulamasında kullanıldı. Şu anda bankalarla görüşmeler devam ediyor. Pilot mağazalarda uygulamalar yapılıyor."

Türkiye, Ingenico'nun yazılım merkezi olacak
Merkezi Fransa’da bulunan Ingenico, ödeme sistemlerinde dünyada 15 milyon adet terminale sahip. 21 ülkede, 2 bin 500 çalışan ile faaliyet gösteriyor. 728 milyon euro’luk cirosu ve yüzde 41,4 lük pazar payı ile elektronik ödeme sistemlerinde dünya lideri. 10 ülkenin bağlı olduğu Türkiye merkezi ise Ingenico’nun global satışlarının yüzde 10’unu gerçekleştiriyor. Sidal, "Ingenico Türkiye'nin, Fransa tarafından 'Yazılım Merkezi' olarak konumlandırılması da gündemde. Bu konuda görüşmeler sürdürülüyor" dedi.

Hiç yorum yok: