Düşen faiz ortamında bankalar mevcut müşterilerini ellerinde tutmak ve daha derinlemesine ilişki kurmak amacıyla 'paket' servisine başladı. Vadesiz hesap, internet bankacılığı, kredi kartı, para transferi gibi temel bankacılık işlemlerini tek bir bankada toplayanlara indirimli ücret ve komisyon imkanları sunuluyor. Bankacılıkta, 'kazan-kazan' ilişkisi olarak adlandırılan bu akıma katılan Yapı Kredi Bankası da bireysel ve KOBİ müşterilerine 'Meşe', 'Ardıç' ve 'Çam' adlı paketlerini sundu. Meşe ve Ardıç bireylere, Çam ise KOBİ müşterilerine yönelik tasarlandı. Yıllık 79 lira ile 159 arasında bir bedelle sunulan paketlerden alanlar kredi kartı aidatı ve hesap işletim ücreti ödemiyor. Ücretsiz Medline acil sağlık hizmeti ve Digitürk aboneliği de içeren paketler tüketiciye yıllık 350 lira ile bin 200 lira arasında avantaj sağlıyor.
6 milyon bireysel, 500 bin de aktif KOBİ müşterileri olduğunu belirten Yapı Kredi Perakende Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kuru Üyesi Nazan Somer, amaçlarının müşterileri ile çok daha bütünlüklü bir ilişki kurmak olduğunu belirterek, "Bankalar artık ürün odaklı değil, müşteri odaklı çalışma stratejisi izlemeye başladı. Müşteri ile aramızdaki ilişki derinleştikçe avantajlı teklifler sunma imkanımız da artıyor" dedi.
1.5 AYDA 70 BİN SATTI
Meşe ve Çam paketinin mart ayından itibaren şubeler kanalıyla pazara sunulduğunu dile getiren Nazan Somer, "Hiçbir reklam kampanyamızın olmamasına rağmen sadece şube personelimizin tanıtımı aracılığıyla bugüne kadar 70 bin paket sattık. Demek ki, pazar da böyle bir ihtiyaç varmış. Ardıç paketinin satışına da 1 Mayıs'dan itibaren başlıyacağız" dedi. İlk 150 bin paket için her satın alan kişi adına TEMA Vakfı aracılığıyla 1 fidan dikeceklerini anlatan Somer, yıl sonuna kadar Tekirdağ, Antalya ve Urfa'da 150 bin ağaçlık bir orman oluşturacaklarını söyledi.
YIL SONU HEDEFİ 500 BİN
Yıl sonuna kadar 500 bin tane paket satmayı hedeflediklerini aktaran Somer, şunları söyledi: "Meşe, Ardıç ve Çam'a ilave olarak yeni paketlerimiz gelecek. Toplamda 6 pakete ulaşmış olacağız. Bu paketler kanalıyla 2010 sonuna kadar 420 bin bireysel, 80 bin de KOBİ müşterisine ulaşmayı öngörüyoruz. 2012 yılına kadar hedefimiz ise müşteri portföyümüzün yaklaşık yüzde 30'una bu paketlerden satmak."
Meşe paketinde neler var?
*Paket ücreti 79 lira. Bu paketi alanlar hesap işletim ücreti, kredi kartı aidatı ödemiyor.
*20 lira değerinde Worldpuan, Kredi Kartı Ödeme Güvencesi alana da 10 lira Worldpuan hediye.
*Maksimum 4 bin lira ile sınırlı olmak üzere ATM'den 2 kat günlük para çekme limiti tanınıyor.
*Akıllı Asistan üyeliği, ücretsiz Medline acil sağlık hizmeti, 3 ay ücretsiz Digitürk aboneliği veriliyor.
*Yapı Kredi Kültür sanat yayınlarında yüzde 25 indirim yapılıyor. Paket tüketiciye yıllık 350-400 lira tasarruf sağlıyor.
Yatırımcıya Ardıç, KOBİ'lere Çam
*Ardıç paketinin ücreti yıllık 99 lira. Bu paketi alanlar hesap işletim ücreti, kredi kartı aidatı ödemiyor.
*20 TL değerinde Worldpuanın yanısıra, vadeli mevduata daha yüksek faiz oranı veriliyor.
*İnternet bankacılığında ücretsiz havale, yüzde 25 indirimli EFT ve indirimli dergi aboneliğinin yanısıra Meşe'de sunulan diğer avantajlar aynen geçerli. Müşteriye sağladığı kazanç ise yıllık 391,5-511,5 lira olarak hesaplanmış.
*Çam paketinin yıllık ücreti 159 lira. Bu paketi alanlar da nakit destek kredisinde özel fiyatlama ve indirimli kasko imkanından yararlanıyor. Yıllık bin 212 liralık müşterilere tasarruf sağlıyor.
22 Nisan 2010 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder