28 Mayıs 2010 Cuma

KOÇ GRUBU SAMSUN'DA 1350 GENÇE İŞ SAĞLAYACAK

Koç Grubu şirketlerinden Yapı Kredi Bankası ve KoçSistem işbirliğiyle Samsun'da 3 milyon TL'lik yatırımla çağrı merkezi açıldı. Samsun ekonomisine 20 milyon liralık gelir sağlaması hedeflenen yatırımla Yapı Kredi Bankası üç yılda 500 kişi, KoçSistem'in yeni markası Callus şirketi ise 850 gence istihdam sağlayacak.
Samsun'daki çağrı merkezinin açılışı Yapı Kredi Alternatif Dağıtım Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu ve Samsun Valisi Hasan Basri Güzeloğlu'nun katılımıyla gerçekleştirildi.

20 KİŞİLİK İLANA 1000 BAŞVURU
Açılış töreni sonrasında sorularımızı yanıtlayan Yakup Doğan, Türkiye'nin öncelikli sorununun işsizlik olduğuna işaret "Finansbank Erzurumu'da, Garanti Sivas'ta çağrı merkezi açınca biz de Atatürk'ü takip ettik ve Samsun'a açmaya karar verdik" dedi. Şu anda 55 kişinin çalıştığı çağrı merkezinde, yıl sonuna kadar bu sayının 110 kişiye çıkacağını belirten Doğan, "20 kişilik yönetici ilanı verdik bin kişi başvurdu" diyerek bölge gençlerinin gösterdiği ilgiye dikkat çekerken, bu yatırımın Samsun'a yapılmasının nedenini ise şöyle açıkladı: "10 ili inceledik ve birçok kriter açısından en uygun il Samsun çıktı. Çağrı merkezi 7 gün 24 saat çalıştığı ve ağırlıklı kadın ağırlıklı olduğu için ilin insan kaynağı sosyal ortamı çok önemli. Samsun bu anlamda gelişmiş bir il. Karar vermeden önce Samsun sahillerine gidip gençlere baktık gençlerin gittiği yerleri inceledik, kaça kadar dışarda kalıyorlar baktık ve ve bu tempoda çalışma şartı bulunduğunu gördük. Ayrıca ilde deprem riski yok, terör yok. Bu sayede İstanbul'un trafik, sel baskını gibi riskini de dağıtmış olduk."

GÖRÜNTÜLÜ ÇAĞRI HİZMETİ
Yakup Doğan'ın verdiği bilgiye göre, kasım ayında Yapı Kredi Bankası, görüntülü çağrı merkezi'ni Samsun'da devreye sokacak. Bu sayede 3G'li telefonu bulunan müşterilerine görüntülü hizmet verecek. Halen İstanbul Gebze'deki çağrı merkezinde 1000 kişinin çalıştığını ve yıllık 19 milyon arama ve sesli yanıt sistemi ile toplam 34 milyon arama yapıldığını açıklayan Yakup Doğan, "Günde 100 bin çağrı geliyor. Yeni açılan Samsun'da ise yıl sonuna kadar yaklaşık 3-3.2 milyon arama yapılması hedefleniyor" dedi.

Samsun'a 20 milyon TL'lik gelir sağlayacak
Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, Koç Sistem'in şirketlere çağrı merkezi hizmeti verecek olan yeni şirketi Callus ile Samsun'da iki yıl içinde yaklaşık 850 kişiye istihdam sağlamayı hedeflediklerini belirterek, "Bu sayede Samsun ekonomisine yılda yaklaşık 20 milyon TL gelir sağlayacak bir kaynak yaratmış oluyoruz" dedi.

Koç'u duydu Bosh da Samsun'a çıkacak
Uzun süredir Samsun'a çağrı merkezi kurma girişimi olan ancak bu konuda somut bir adım atmayan Bosch Siemens'in Koç Grubu'nun bölgeye çağrı merkezi kurması üzerine harekete geçtiği öğrenildi. Şirketin bu konuda çalışmalarını sürdürdüğünü belirten yetkililer, çağrı merkezinin 300 kişiye istihdam sağlayacağını söyledi.

Ayfer ARSLAN

Hiç yorum yok: