BDDK Başkanı Tevfik Bilgin'in kredi kartları aidatlarına ilişkin "Ödemek istemiyorsanız sözleşmeye şerh koydurun" açıklamasının bankacılık sektöründeki yankıları devam ediyor. En son Finansbank Genel Müdürü Sinan Şahinbaş'ın "Aidat ödemek istemeyene kart vermeyiz" çıkışından sonra Yapı Kredi Bankası Perakende Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Nazan Somer, "Tüketici işine gelen kartı kullansın" dedi.
2009 kredi kartı sektörüne ilişkin İstanbul'da bir değerlendirme toplantısı düzenleyen Somer, gündemdeki konulara ilişkin soruları da yanıtladı. Kredi kartlarının bankacılıkta rekabetin keskin olduğu bir alan olduğunu belirten Nazan Somer, Yapı Kredi Bankası olarak ilk yıl kart müşterilerinden ücret almadıklarını, ikinci yıl da müşterinin karlığıına ve cirosuna göre farklı strateji uyguladıklarını söyledi.
ÜCRET ALINMASI DOĞAL
Kredi kartı aidatlarının öneminden daha fazla tartışıldığını ve bunu gereksiz bulduğunu dile getiren Somer, "Kredi kartı önemli bir hizmet ve hayatı kolaylaştıran bir ürün. Ücret olmasını doğal karşılıyorum. Kart ücreti alan banka da var almayan da var. Bu kadar rekabetçi bir sektörde tüketici işine geleni kullansın. Müşteri kraldır. Rekabetçi ortamda mağdur müşteriden bahsetmek zor" dedi.
PAZAR %16 BÜYÜYECEK
Kredi kartı sektöründeki gelişmelere de dikkat çeken Somer, son 10 yılda finans sektöründe büyük değişiklikler yaşandığını vurgulayarak Türkiye'de kredi kartları adedinin 6 yılda iki kat arttığını, kullanım hacminin ise 5 kat büyüdüğünü ifade etti. 2010 hedeflerini de aktaran Somer, 2009 sonu itibariyle 44.4 milyon adet olan krat sayısının 45.6 milyon adete, kart cirosunun da 203 milyar liradan 236 miyar liraya çıkacağını öngördü.
Liderlikte doğru kriter kart cirosu
Yapı Kredi Perakende Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, kart adedinin sektörde liderliği ölçmek için doğru bir parametre olmadığını, doğru parametrenin ciro olduğunu savundu. Somer, şöyle devam etti: "Bir müşteriye birden fazla kart verme stratejisini uygulayan bankalar var. Hatta aynı limit altında birden fazla kart verme stratejisini uyguluyor. Dolayısıyla o bankanın size tahsis ettiği limit aynı kalıyor ama altındaki plastik sayısı çoğalıyor. Bizde ise bir limit altında bir kartımız var. Dolayısıyla biz bir müşteriye birden fazla kartlanmayı belli sınırlar içinde yapıyoruz. Tek bir limit altına 5-6 kart vermekle aynı şey değil. Dolayısıyla kart adedi sektörde pazar liderliğini ölçmek için doğru bir parametre değil."
Ayfer ARSLAN-AKŞAM
2009 kredi kartı sektörüne ilişkin İstanbul'da bir değerlendirme toplantısı düzenleyen Somer, gündemdeki konulara ilişkin soruları da yanıtladı. Kredi kartlarının bankacılıkta rekabetin keskin olduğu bir alan olduğunu belirten Nazan Somer, Yapı Kredi Bankası olarak ilk yıl kart müşterilerinden ücret almadıklarını, ikinci yıl da müşterinin karlığıına ve cirosuna göre farklı strateji uyguladıklarını söyledi.
ÜCRET ALINMASI DOĞAL
Kredi kartı aidatlarının öneminden daha fazla tartışıldığını ve bunu gereksiz bulduğunu dile getiren Somer, "Kredi kartı önemli bir hizmet ve hayatı kolaylaştıran bir ürün. Ücret olmasını doğal karşılıyorum. Kart ücreti alan banka da var almayan da var. Bu kadar rekabetçi bir sektörde tüketici işine geleni kullansın. Müşteri kraldır. Rekabetçi ortamda mağdur müşteriden bahsetmek zor" dedi.
PAZAR %16 BÜYÜYECEK
Kredi kartı sektöründeki gelişmelere de dikkat çeken Somer, son 10 yılda finans sektöründe büyük değişiklikler yaşandığını vurgulayarak Türkiye'de kredi kartları adedinin 6 yılda iki kat arttığını, kullanım hacminin ise 5 kat büyüdüğünü ifade etti. 2010 hedeflerini de aktaran Somer, 2009 sonu itibariyle 44.4 milyon adet olan krat sayısının 45.6 milyon adete, kart cirosunun da 203 milyar liradan 236 miyar liraya çıkacağını öngördü.
Liderlikte doğru kriter kart cirosu
Yapı Kredi Perakende Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, kart adedinin sektörde liderliği ölçmek için doğru bir parametre olmadığını, doğru parametrenin ciro olduğunu savundu. Somer, şöyle devam etti: "Bir müşteriye birden fazla kart verme stratejisini uygulayan bankalar var. Hatta aynı limit altında birden fazla kart verme stratejisini uyguluyor. Dolayısıyla o bankanın size tahsis ettiği limit aynı kalıyor ama altındaki plastik sayısı çoğalıyor. Bizde ise bir limit altında bir kartımız var. Dolayısıyla biz bir müşteriye birden fazla kartlanmayı belli sınırlar içinde yapıyoruz. Tek bir limit altına 5-6 kart vermekle aynı şey değil. Dolayısıyla kart adedi sektörde pazar liderliğini ölçmek için doğru bir parametre değil."
Ayfer ARSLAN-AKŞAM
1 yorum:
Xavi Gerad Jude Am. Aiicco Sigorta plc Temsilcisi. Biz 3% anaSayfa Ödeme oraninda Kredi sunuyoruz.Bu (CEO) e-posta adresine bizimle irtibata ilgilenen
varsa: xavigeradloanfirm@yahoo.com
Eklendi sadece Aiicco Sigorta plc Izin Alir 20 yas üzeri yazidan.
Bireysel Krediler Yatirim.
Isletme Kredileri Yatirim.
Konsolidasyon Kredi.
Insaat Krediler.
Bir'in Daha yaygin Ödeme yasindaki Your Language.
Plani Çirak AYLIK ve yillik Ödemeler arasinda yorumsuz yapin.
Esnek Kredi kosullari.
Yil 5000 8000.000.00 Euro Kadar Kredi yok.
FIRMAMIZ Güvenilir, Verimli, hizli ve yürüt BIR islemdir. Bize bugün.SR GERAD JUDE Yatirim plc: Yanitlar Isim gönderilmesi gerekmektedir, E- posta: xavigeradloanfirm@yahoo.com
Yorum Gönder