22 Kasım 2009 Pazar

ATM'DEN PARA ÇEKERKEN AMAN DİKKAT, ÇILDIRABİLİRSİNİZ!

Haftasonu izinliyim, bankadan para çekeceğim ama oturduğumuz semtte kendi bankamın ATM'si yok. Ben de mecburen başka bir bankanın makinesini kullandım.
Nasıl olsa, çalıştığınız banka hangisi olursa olsun komisyonunu ödemek koşuluyla bütün otomatik vezne makinelerinden para çekme özgürlüğünüz de var. Bakiyemi bilmediğim için şifreyi girdikten sonra önce 'Bakiye görüntüleme' şıkkını seçtim.
Hemen ekrana bir uyarı: "A Bankası'nın bakiye görüntüleme masrafı 50 kuruş, para çekme komisyonu yüzde 1 artı 1 TL. Onaylıyor musunuz?"
İtirazınız yoksa 'evet'i seçip devam ediyorsunuz. Ben de öyle yaptım, 'tamam' deyip işleme devam ettim.
İkinci adımda sıra para çekmeye geldi. Bu sefer ekrana ikinci uyarı geldi. İkinci kez komisyon bilgilendirmesi ve onay sorusu. Yine 'tamam' deyip devam ettim ama bir taraftan da afakanlar basmaya başladı.
Artık son adıma geldim deyip çekeceğim para miktarını girdim. Üçüncü kez yine aynı bilgilendirme ve aynı uyarı: "Onaylıyor musunuz?" Yine aynı yanıt: Evet, evet, evet!...
Bu arada çevreden geçenler de bana garip garip bakıyor. Sanırım bir ara her adımda onayımı soran makineden sıkılıp 'kendimi boğazlanır' gibi hissettiğim için farkında olmadan bağırmışım: "Ver artık paramı bir an önce yeter!"
Ne yapayım? İşim acele, bir an önce paramı çekip gitmek istiyorum. Ama üçlü onay süreci karşısında çıldırmamak mümkün değil!
Bankalar olası itiraz ve tepkilere önlem olarak böyle bir sistemi geliştirmiş. İyi güzel de, her adımda onay sorulacaksa yandık! Hem boşu boşuna zaman kaybı, hem de sinir harbi! Halbuki başlangıçta tek bir seferde bilgilendirme yapılıp onay alınması yeterli. Bence itirazı olan baştan söylesin, ya da hiç konuşmasın!

Hiç yorum yok: