28 Temmuz 2009 Salı

MARİLYN MONROE OKAN, BANKA KARTINI PATLATTI

Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği banka kartının alışverişlerde kullanımını teşvik eden reklam kampanyası meyvelerini verdi. Okan Bayülgen’in Marilyn Monroe’dan Bob Marley’e kadar bir çok kılığa girdiği reklam kampanyası sonrası banka kartı kullanımında ciddi artışlar gözlendi. Daha çok nakit çekim aracı olarak kullanılan banka kartının alışverişlerde kullanım adedi, 2009’un ilk altı ayında bir önceki yıla göre yüzde 42 oranında arttı. Banka kartı ile yapılan alışveriş cirosundaki artış ise yüzde 34’ü buldu. BKM verilerine göre, 2009 yılının ilk altı aylık döneminde, yerli ve yabancı kredi kartları ile yurtiçinde yapılan işlemlerin (harcama ve nakit avans) cirosu 98 milyar TL olarak gerçekleşti. 2009 yılının ilk altı ayındaki veriler, 2008 yılının ilk altı ayı ile karşılaştırıldığında, kredi kartı ile yapılan işlemlerin cirosunda yüzde 12 artış yaşandığı gözleniyor. Aynı dönemde banka kartlarının, geçtiğimiz yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında, işlem adedi yüzde 15, ciro yüzde 21 arttı. Böylece 2009’un ilk altı aylık döneminde banka ve kredi kartlarımızla yaptığımız işlemlerin tutarı 187 Milyar TL’ye ulaştı.

Hiç yorum yok: